Personvernerklæring

Denne erklæringen redegjør for hvordan personvernet ivaretas av Arbeiderpartiets nettsider. Ved bruk av dette nettstedet samtykker du til denne erklæringen.

Ansvar

Behandlingsansvarlig: Arbeiderpartiet

Databehandler: Appresso AS

Arbeiderpartiet er ansvarlig for innhenting og bruk av personopplysninger som gjøres i forbindelse med drift og vedlikehold av arbeiderpartiet.no. Appresso er Arbeiderpartiets databehandler, og er vår totalleverandør for utvikling, drift og vedlikehold av nettstedet. Leverandøren benytter underleverandører:

• Heroku
  • Cloudinary
  • Amazon S3

Det er kun Arbeiderpartiet og Appresso (med underleverandører) som har tilgang til opplysningene som samles inn. En egen avtale mellom Arbeiderpartiet og Appresso regulerer hvilken informasjon leverandøren har tilgang til og hvordan den skal behandles.

Webanalyse

Arbeiderpartiet samler inn nettstedsdata med bruk av Google analytics.

I tråd med vanlig praksis på internett registreres brukerens IP-adresse av nettstedet. Mottatte opplysninger er underlagt Google sine retningslinjer for personvern.

Dette muliggjør at Google i visse tilfeller kan vise annonser fra Arbeiderpartiet til deg basert på dine tidligere besøk til Arbeiderpartiet.no. Disse annonsene vil være generelle og basert på brede målgrupper, og vil kun vises i søkeannonser eller ved besøk til andre nettsteder i Google Displaynettverk. Du kan velge bort Googles bruk av informasjonskaplser på Googles egne annonseinnstillinger.

Nettstedet lagrer søkeord som brukes. Dette for å gi vår redaksjon en bedre indikasjon på hvilket innhold som er mest relevant og dermed spisse innholdet nærmere. Søkeordene knyttes ikke opp mot den enkelte bruker.

Nyhetsbrev

Du kan abonnere på nyhetsbrev slik at du mottar nyheter på e-post. Disse opplysningene lagres i en egen database.

Opplysningene om deg brukes bare til å sende deg nyhetsbrev. Velger du å si opp abonnementet fjernes din e-postadresse.